onsdag 23. februar 2011

Hyttetur til Rauland

På hytta mi der kosa ej mej, der he ej mykje godt opp i koppa ej,der e konjakk på flaske og konjakk i glas, på hytta mi e der bære stas.

Det å dra på lange turer med en ekstra pasasjer var mer arbeid enn jeg trudde. En huskeliste med alt som skulle være med til både hund og oss selv ble ikke fullt så liten. Lite bagasjerom på bilen og en hund som tar hele baksetet blir en utfordring, men vi fikk plass! Etter å ha gitt Ixxi en reisesyketablett lå hun som en slakt i baksetet hele veien. Deilig å slippe oppkast på så lange turer...



Vel fremme i Vinje kom vi noe jeg kaller, luksushytte! Når man lever i 2011 og teknologien hjelper oss med det meste, hadde min far satt på varmen dagen i forveien med noen tastetrykk på pc'n. Skal ikke klage når man kommer til en oppvarma hytte og det er varmekabler på alle gulv. Vi hadde bestilt hjemmelaga elgkaker (finnes ikke noe bedre mat), så far kokkelerte på kjøkkenet mens vi ryddet ut all "pikk pakk" Ble helt målløs når jeg tittet i alle rom. Høyt under taket, fliser overalt, steamdusj, badstue, vaskemaskin, flatskjerm, innredning og farger finere enn jeg har sett i noen hus på lenge. Der kunne jeg faktisk bodd!




En fantastisk helg på et flott sted.
Nå skal jeg pleie meg selv og min kjære. Begge ligger rett ut! Influensa?

Martine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar