søndag 5. desember 2010

PEPPERKAKEHUS

pluss litt tanker over mørketiden




Dagens innsats av å sette sammen et pepperkakehus.. Da jeg åpnet opp pakken var alle delene til pepperkakehuset knust, så da var det bare å sette det sammen som et purslespill og jaggu ble det bra til slutt! Etter litt pynting ser man nesten ikke sprekkene som oppstod i veggene.



Vinteren er en årstid som er mørk og dyster og mennesker rundt oss blir triste og late. Merker det selv jeg! men med engang 1. desember runder hjørnet er det noe som skjer med oss mennesker. Vi pynter opp i hjemmet, tenner lys når mørket kommer smygende, lager god mat og viser venner og kjente hvor glade man er i hverandre. Hvorfor kan det ikke være sånn her hele året? Jeg blir ekstremt gavemild med min kjære når det er desember. Lager mat til han når han ber meg om det, hjelper han når han ber meg om det, rydder, vasker, smiler og ler. Må si han er heldig!

Når han er ute av huset har jeg kvalitetstid for meg selv og starter alltid med mitt kreative hjørnet. Peperkakehus, pepperkaker, julegaver, pynting i vinduene litt etter litt og strikking har stått på programmet denne helga. Har jammen meg fått gjort unna de fleste julegavene! Skal si deg det er deilig. Imorgen skal en gave til bli åpnet opp fra julekalenderen, jeg er like spent som min kjære selvom det er jeg som har pakket gavene inn.. En ny dag i barnehagen venter på meg imorgen og jeg gleder meg alltid like mye. Er så givende å sitte der med barna å skape gode barnsdomsminner. De skulle bare visst hvor heldige de er som har muligheten til å være i barnehage sammen med mange småtroll å ha det gøy omtrent hele dagen.

Nå skal jeg lage middag, kjøttpudding og fløtesaus står på menyen. NAM!

Håper dere har hatt en like fin helg som meg

og gleder dere over desembermåneden:)

Klem Martine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar